Pin It

SKRWI (2022), czyli zew ruin

 


Powyższy widok na ulicę Piłsudskiego w Łodzi, dziś już nieistniejący, stanowił zarzewie dla najnowszego opowiadania, które ukazało się z piątej części antologii polskiej grozy City wydanej przez Wydawnictwo FORMA.

W poobrywanym napisie SERWIS ukazało mi się słowo SKRWI i zaintrygowało mnie na tyle, by zacząć myśleć nad fabułą. A że wybierałem się akurat w podróż pociągiem, czasu na myślenie było wiele.

Fabuła opowiada o młodym chłopaku, który ściąga do ruin przydrożnego serwisu narzędzi swoją sąsiadkę/przyjaciółkę z dzieciństwa, żeby ją zabić. Niestety, grasujący po mieście seryjny morderca również wybrał sobie to miejsce jako rzeźnię. Czy uda się zmanipulować wszystkich tak, by nóż spotkał się z ciałem winnej?

Swoista intryga w opowiadaniu, niedopowiedzenia na temat motywu oraz wzajemne zrozumienie dwóch psychopatów - wszystko to zapożyczyłem z twórczości japońskiego autora Otsuichiego. To kolejny pisarz, którego aż żal, że nie wydają po polsku. Kto ma okazję przeczytać po angielsku, temu polecam serdecznie!

Zachęcam również do lektury poprzednich części antologii City, gdzie ukazały się moje opowiadania:

Tkanka (City 3)

Wazon (City 4)


Antologia City 5 (Wydawnictwo FORMA)


spis treści:
Kazimierz Kyrcz Jr SOSNOWIEC
Kornel Mikołajczyk SKRWI
Krystian Janik GŁODNYCH NAKARMIĆ
Jerzy A. Kozłowski KWARANTANNA
Flora Woźnica KARMA
Joanna Łańcucka FASADY
Maja Podolska NA SŁOMIANYCH NOGACH
Radosław Dąbrowski BIBELOTY
Anna Musiałowicz GUZIK OBCHODZI
Tadeusz Oszubski DEKONSTRUKCJA MARIANA
Katarzyna Szewczyk TAJEMNICZY MĘŻCZYZNA Z TECZKĄ
Nina Igielska MIŁOŚĆ
Margota Kott MIEJSKA GRA
Agnieszka Graca KERI
Maciej Szymczak MARA
Agnieszka Biskup CELULOIDOWA DZIEWCZYNA
Marek Zychla SLAB CITY
Dariusz Muszer LENA
Jarosław Jakubowski WYPADEK PRZY PRACY
Anna Szczęsna DUSZE W KALORYFERACH
Zeter Zelke ELLIPSIS
Kazimierz Kyrcz Jr DĄBROWA GÓRNICZA
posłowie (Ksenia Olkusz)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz