Pin It

Bibliofilia (2014), czyli X-owanie akapitów*


To już mój drugi tekst, który ukazuje się na Ex Fabula, tym razem w serii szortów o tematyce miłosno-randkowo-walentynkowej. To zawsze ciekawa rzecz organizować takie seryjne publikacje na jeden temat, gdyż każdy autor podchodzi do tego na swój własny sposób. Temat niby wyczerpany, niby oklepany, niby nieświeży, a tu niespodzianka! Zawsze coś nowego i oryginalnego się może pojawić. Polecam więc również gorąco teksty, które się do tej pory ukazały na portalu.

Co do mojego krótkiego opowiadania, to zawsze chciałem się zabrać za taką porządną miłosną scenę przy okazji któregoś z tekstów, ale okazja się jakoś nie pojawiała. Wciąż siedzi mi w pamięci moja ulubiona scena z "Miód z moich żył" Rafała W. Orkana (z antologii "Kochali się że strach" i później z "Głową w mur") - to taki mój niedościgniony wzór, scena i piękna, i erotyczna. U mnie oczywiście nie ma jakiejś takiej klasycznej scenki seksu, ale możliwość operowania i bawienia się metaforami czy niedomówieniami bardzo mi się spodobała. Świetnie się myślało nad tym, co może wywołać nieprzystojne skojarzenia, jeśli chodzi o książkę.

Bo w końcu książka - tak jak łódź, gitara czy auto - to zawsze jest ONA :)

Zapraszam serdecznie do lektury:

Link do opowiadania (pdf)
(Wszystkie prawa zastrzeżone)

--------
* "X-owanie akapitów" zapożyczone z tytułu opowiadania Edgara Allana Poe - "X-ing a Paragrab".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz